måndag 18 juni 2012

Höst-vår 2012-2013

Känner mig så himla taggad just nu inför hösten och våren med Arrow. Direkt (efter en veckas vila) när han kommer tillbaka ska jag och Matilda ta upp där vi slutade i våras. Han ska träna dressyr varje vecka och hoppning varranan, vi ska ut och klättra och galoppera bort sommarmagen, trimma och åter trimma. Jag vill verkligen satsa från början nu, åka ut och tävla och få upp rutinen igen. I början får vi ju starta några L:D-L:C och jobba oss upp igen så snabbt som vi känner är lagom. Men jag tror det går ganska snabbt när vi bara får in flytet igen och han får upp lite muskler.
I oktober eller november går Klubbmästerskapet i hoppning (som är L:B) där vi ska vara med har jag tänkt. Annars så är målet att ha tävlat/hoppat pay and jump 110cm (L:A för oss alltså) innan han åker tillbaka till sommaren. Jag tror inte att det är omöjligt, det har han hoppat förut och med rätt sorts träning är det absolut ett nåbart mål.


På träning har vi faktiskt hoppat banor på 1m-110.

Wow, det känns sjukt att äns skriva L:A i samma mening som Karin och Arrow, det är en enorm skillnad från vad jag hade sagt för 9 månader sen när vi hade haft Arrow några veckor. Då hade jag sagt att vi skulle hoppa enstaka 80-rundor bara på Pay and Jumper i Billdal, jag skulle tvinga iväg mig på max en tävling utanför klubben. Så var det ju först, men sen blev det roligare och roligare i takt med att vi blev bättre och bättre och när vi i maj var tvugna att lämna tillbaka var vi faktiskt på L:B-nivå och på god väg framåt. Till och med dressyren hade verkligen släppt helt och han var jämt jättefin.

Faktiskt så pass bra att jag planerar att starta lite dressyr med Arrow i höst, bara L:C och kanske L:B men ändå! Det hade jag heller aldrig sagt för några månader sen, jag hade aldrig vågat visa upp mig och Arrow i nån form av dressyrtävling. Men man ska aldrig säga aldrig!



Sen tror jag att upplägget kommer funka bra, med att ha Matilda som medryttare två dagar i veckan. Hon känner ju Arrow och jag litar på att hon behandlar och rider honom bra. Haha, det ska bli kul att bossa med henne och inte tvärt om. :'D

Det kommer bli så BRA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar