onsdag 16 maj 2012

Tankar och ridpass

Hej! Min dag har varit underbar, inte alla dagar som humöret är på topp som det har varit idag.. Tror det
 beror mycket på flytten, min lillasyster har blivit mycket mer positivt inställd till hästar, Arrow, och 
det är så kul att hela familjen (hos mamma då) kan dela ett intresse. Speciellt när man bor på en gård full 
med just det intresset, hästar.  ♥ ååh, så synd att Arrow åker på tisdag, en sommar på gården med (världens bästa) egen ponny hade varit perfekt.

Förresten så ska vi löshoppa Arrow på lördag, ska blir såå kul! När han var hos Matilda så löshoppade ju han 125 cm.
Matilda ska förresten hälsa på på lördag, kul :)

Hur som helst.. Imorse började jag skolan halv 11 men eftersom att jag var uppe kl 7 för att fodra och släppa ut hästarna så hann jag rida och fixa alla sakerna hos Arrow innan skolan. Jag och mamma var ute i 45 min ca, hon hade cykeln och jag Arrow ända tills på slutet då vi bytte...
Efter skolan så red vi lektion i Billdal, och det var hästbyte. Jag hade Smilla och det gick inte så jättebra. 
Smilla är en väldigt "stoig" häst som idag var lite på sitt bitch-humör och det började redan i stallet när det var dags att sadla... På slutet så släppte hon lite men förra gången jag red var hon på bra humör och då lossnade hon direkt. Jaja, det kan inte att gå lika bra varje dag!

Nu ska jag njuta av att kunna titta på kriminalserier på  3:an och 5:an när jag är och hälsa på pappi.  

kraam 
//Karin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar