torsdag 24 maj 2012

Äntligen trådlöst internet!

Wiiieee, idag har mamma fixat internetet i huset så nu kan jag surfa från datorn och inte bara från mobilen där 3G:et är supersegt/inte funkar. Så nu bloggar hag från datorn och kommer nästan alltid göra eftersom blogger-appen inte kan lägga upp bilder...

Hur som helst, igår på ridlektionen hade jag Smilla eftersom Rebecka (som hade Makita ♥) inte ville byta häst. Vi sktittade och travade först ut en sväng och sedan red vi de sista 25 minuterna ungefär inne i manegen där det var svalare. Mest för att jobbba dem och galopperna osv. Smilla var faktiskt jättefin, antingen berodde det på att jag drogade henne med en bit macka i stallet (funkade ju på Makita i bohuscupen så varför inte..?), eller kanske lite mer troligt: att jag visade vad jag ville redan från början och då gick hon stadigt i form i skritt, tarv och en del i galoppen. Som sagt så är Smilla en väldigt stoig häst och hon har sina dagar....

Emelie och Smilla


Jag är taggad inför avslutningen på terminen som alltid är så himla rolig, i år har vi röstat fram kak-tipspromenad + stilhoppning. Rebecka vann stilhoppningen förra året med Smilla så det känns ju bra att jag har henne då! ;)

Förresten så saknar jag Arrow jättemycket. Jag trodde att det hemska skulle vara ett lämna honom, men jag mår mycket sämre nu. Matilda var gullig och ringde i morse för att se hur det var med mig, snällt. Fast vi pratade i en kvart och jag hade bara pengar kvar till det på mobilen så det var kanske inte super på det sättet men... jaja 



//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar